Keresés ebben a blogban

2015. október 29., csütörtök

Lekváros-meggyes derelye ^^

Nem szégyen másoktól tanulni,sőt,épp ez benne a szép!
Hiszen két egyforma remekmű nem készül :D
Az egyik kedvenc csoportomban-"Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok"https://www.facebook.com/groups/287045721344624/?ref=br_rs
találtam rá a lekváros derelye receptjére,ami Nagy Erika keze munkáját dicséri. Köszönöm :)
De ahogy mondtam,módosítgattam rajta itt-ott,így lett az én ízlésemre formálva! :)

Ahogy készült:
30 dkg Schar mix it kenyérlisztből, 2 tojásból, 2 dl vízből, 1 csipet sóból és fél kanál cukorból a robigép dagasztójával a tésztát összeállítottam,majd kis cipót formáltam belőle és fél órára a hűtőbe raktam hűsölni :)
Ezután kinyújtottam a tésztát és derelyevágóval kb. egyforma méretű négyzeteket vágtam.Na,jó itt azért a szemmértékem becsapott (legközelebb szemüvegben sütkérezek :D ) ,és van amelyik kicsit csálé lett,de az enyém!!! A közepükbe én most áfonyalekvárt és egy-egy szem meggyet helyeztem,és ráhajtogattam a tésztát,a széleit gondosan összenyomkodva.
Forrásban lévő sós-olajos vízben addig főztem,míg a víz felszínére jöttek,onnantól számított egy-két percen belül már véget is vetettem a fürdőzésnek :D
Innen került az előzőleg aranybarnára pirított rizsdarába,amit porcukorral kevertem össze.Meghemperegtek benne.A végére maradt két pucér derelye,mert elfogyott ez a morzsa,úgyhogy ők cukrozott kakaóport kaptak. Annyira finom! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése